bezár
 

art&design

2020. 08. 01.
Szobor a hübrisznek
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Szobor a hübrisznek A hübrisznek és a közelgő összeomlásnak állít emléket Heather Phillipson óriási tejszínhab-szobra, amelyet csütörtökön lepleztek le a londoni Trafalgar tér negyedik talpazatán.

A brit főváros szívében, a Trafalgar tér északnyugati sarkában áll a negyedik talpazat: egy 19. században készült hasáb alakú építmény. A negyedik talpazat több mint 150 évig üresen állt, mivel nem volt pénz az eredetileg odaszánt szoborra, de 1999 óta különböző kortárs művészeti alkotások színterévé vált.

Csütörtöktől Heather Phillipson The End című szobrát láthatja a közönség a negyedik talpazaton. A kilenctonnás alkotás tejszínhabkúpot ábrázol a tetején egy szem cseresznyével, a tejszínre szállt léggyel és a cseresznyén landoló drónnal. A szervezők szerint a szobor a hübrisznek (az önteltség vétkének) és a közelgő összeomlásnak állít emléket - olvasható a BBC News honlapján.

Phillipson elmondta, hogy 2016-ban kapta az ihletet, amikor a britek az Európai Unióból való kilépésre szavaztak, és Donald Trump elindult az amerikai elnökválasztáson.

"A felvert tejszín kissé nehezen kezelhető anyag, tele van levegővel, így bármikor összeeshet, és én is így éreztem magam akkor" - idézte fel a művész hozzátéve, hogy ezt a bizonytalanságot csak fokozták az utóbbi idők eseményei, köztük a koronavírus-járvány.

A cseresznyére illesztett drón kamerája a Trafalgar tér egy darabjáról ad élő képet, amelyet a www.theend.today oldalon lehet látni.

A több mint kilenc méter magas alkotás az eddigi legmagasabb mű, amelyet az utóbbi két évtizedben a negyedik talpazatra állítottak. Phillipson elárulta: olyan hosszú szárat akart készíteni a cseresznyének, hogy vetekedjen a tér közepén álló Nelson-szobor magasságával.

A szobor leleplezését négy hónappal el kellett halasztani a járvány miatt, de az alkotás 2022 tavaszáig a talapzaton marad. Legutóbb, 2018-tól Michael Rakowitz's The Invisible Enemy Should Not Exist című szobra állt negyedik talapzaton.

Fotó: https://www.heatherphillipson.co.uk

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

A lélek tájképei A lélek tájképei
A magyar performansz története 1966–2018 (6): Nyugati magyar performansz: Nagy József és a Jel Színház (1986-), Kerekes László (1988–2010)
art&design

Godot megérkezése Godot megérkezése
Tárlatvezetés a Godot galéria „KOL-LABOR” című kiállításán
art&design

Mindörökké vér és arany Mindörökké vér és arany
A magyar performansz története 1966–2018 (5): Nyugati magyar performansz: Monty Cantsin (1976-), Botond (1988–2010)
Összehasonlító ideológiakritika az „Eddig minden rendben” és a „Lassú élet” kiállításokról

Más művészeti ágakról

irodalom

Valami bűzlik Erdélyben, hátha másoknak is tetszeni fog Valami bűzlik Erdélyben, hátha másoknak is tetszeni fog
André Ferenc – Horváth Benji (szerk.): Címtelen föld. Fiatal erdélyi metamodern líra, Erdélyi Hiradó Kiadó – FISZ, 2020
Interjú Pohárnok Gergellyel külföldi munkákról, az operatőri pálya sikereiről és – egyebek mellett – a Taxidermia izgalmas utóéletéről
gyerek

Vigyázzatok a szellemtrutymóval! Vigyázzatok a szellemtrutymóval!
Magdalena Hai: Rémálmok kisboltja 1. – A csúf csikipor
A 9. Budapesti Zsidó és Izraeli Filmfesztivál programjából


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés