bezár
 

art&design

2020. 08. 31.
Mégis Rembrandt festhette a hamisítványnak elkönyvelt szakállas férfiportrét
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Mégis Rembrandt festhette a hamisítványnak elkönyvelt szakállas férfiportrét Rembrandt műterméből származik, és valószínűleg maga a mester festette azt a kisméretű, szakállas férfiportrét, amelyet korábban hamisítványnak tartottak és egy oxfordi múzeum raktárába száműztek.

A The Guardian vasárnapi beszámolója szerint az oxfordi Ashmolean Múzeum a héten állítja ki az 1630 körül készült Szakállas férfiportré (Bearded man) című festményt.

A szomorú, idős férfit ábrázoló portréról 1981-ben állapították meg a Rembrandt-műveket hitelesítő szakértők, hogy nem a művész festette. An Van Camp, az Ashmolean észak-európai művészeti kurátora felidézte, hogy a kérdésben döntő Rembrandt Research Project szakértői úgy vélték, feltehetően egy Rembrandt stílusát másoló festőtől származik a kép, és még csak nem is Rembrandt életében készült, hanem valamikor a 17. század végén.

Az ítéletet követően a múzeum raktárába került a festmény. Van Camp azonban, aki 2015 óta dolgozik a múzeumban, felfigyelt a műre, "amit mindenki hamisítványnak könyvelt el, és amiről senki sem akart beszélni". Nem hagyta nyugodni a gondolat, hogy mégsem hamisítvány a portré.

"Rembrandt éppen így dolgozott. Ilyen kis fejtanulmányokat festett elkeseredett, melankolikus, elgondolkodó tekintetű idős emberekről. Tipikusan az, amit 1630 táján Leidenben csinált" - hangsúlyozta.

Peter Klein, a világ egyik vezető dendrokronológusa elemezte a festmény fatábláját, és megállapította, hogy az abból a fából származott, amire Rembrandt 1630-ban a Sziklához láncolt Androméda című képét festette.

Klein elmondta, hogy a fatábla egy tölgyfából készült, amit 1618 és 1628 között vágtak ki a Baltikumban.

Van Camp leszögezte, hogy a kutatások szerint a fatábla, amire a szakállas férfi portréja készült Rembrandt műterméből származik. További kutatásokkal pedig azt is szeretnék bizonyítani, hogy maga a mester festette a képet.

Az Ashmolean múzeum Ifjú Rembrandt című kiállítása augusztus 10-én nyílt ki ismét a pandémia miatti szünet után. A járvány miatt halasztódott a kisméretű portré bemutatása, ami végül szerdától tekinthető meg a tárlaton.

Szakállas férfi

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Létjel-aktualizáció Létjel-aktualizáció
A magyar performansz története 1966–2018 (2): 1968, Bauer Sándor (1969), Galántai György és a Balatonboglári Kápolnaműterem (1970–73), Hajas Tibor (1974–79)
art&design

Talpra magyar avantgarde!* Talpra magyar avantgarde!*
A magyar performansz története 1966–2018 (1): 1920, 1956, Magyar Műhely (1962), Az ebéd (1966)
art&design

Az idő csapdájába zárt festészet Az idő csapdájába zárt festészet
Fehér László kiállítása a Hegyvidék Galériában
art&design

Művészeti oktatás és továbbtanulási kisokos Művészeti oktatás és továbbtanulási kisokos
Válaszok arra, hogy miért, hogyan, illetve hova tovább?

Más művészeti ágakról

Ultraviolet a Netflixen 
Jacek Borcuch – Andrzej Dragan – Krzysztof Garbaczewski – Renata Gasiorowska – Pawel Lozinski, Jan P. Matuszynski –Tomek Popakul – Jerzy Skolimowski – Krzysztof Skonieczny – Malgorzata Szumowska – Mariusz Trelinski – Magnus von Horn – Anna Zamecka – Xawery Zulawski: Otthon
Háttérinterjú Deák Dániellel nemzetköziségről, a fesztiválok és pitchfórumok szerepéről, valamint gondolat és forma viszonyáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés