bezár
 

színház

2010. 10. 13.
Ír és kortárs tánc fúziója
A Con-Fusion Dance előadásában a Kortárs Ír Tánc
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Ír és kortárs tánc fúziója Tánc és tánc jelentősen különbözhet egymástól, jelen előadás azonban mégis a kapcsolódási pontokat keresi. A Con-Fusion Dance ír és kortárs elemekkel dolgozó Kortárs Ír Tánc performansza a két stílus közötti válaszfalat döngeti erősen, eddig szerencsére vastapsos sikerrel.

Szeptemberben indult útjára Kortárs Ír Tánc címmel a Con-Fusion Dance táncegyüttes két felvonásosra bővített előadása. A kortárs táncelemekkel megbolondított ír mozdulatok friss fuvallatként lengték be a Stefánia Palota színpadát, hiszen a csoport „fúzionáló” törekvésének köszönhetően újfajta létjogosultságot nyert a tradicionális ír tánc és „helyi színekkel” gazdagodott a modern tánc. A két éve alakult társulat mostanában egyre több port ver fel mind a színpadon, mind a médiában, különösen a júniusi talpalávaló  MÜPA-beli Firkin-koncert óta, ahol a kelta-punk zenekar és a hasonló kulturális hamvassággal büszkélkedő Con-Fusion Dance talált egymásra.

 

A Blackbird Dance School szárnyai alól előbújt Con-Fusion előadásai mostanság már kötelező program az ír táncosok szűk köre számára is, mert a tizenkét lelkes fiatal féktelen és merész kísérletet folytat a tánc formanyelvével, amiről nem árt személyesen meggyőződni. Művészeti vezetőjük, a huszonegy éves Gyulai Júlia biztos kézzel választott, mikor a kortárs technikai elemekkel oldotta fel az ír tánc feszességét, és úgy tűnik, a modern mozgásművészet könnyen vegyíthető komponensei miatt nem is szélsőséges a műfajkeverés. Láthatóan tudatos esztétikai lelemény a Con-Fusion, és ez nem csak a táncban mutatkozik meg, hiszen ha az érdeklődők túljutnak az előadás vagy egy-egy promófelvétel okozta rácsodálkozáson, minden bizonnyal szemükbe ötlik a weboldal szemcsalogatóan mágikus formaterve és a kosztümök színes kavalkádja is.

 

Aki a nyirkos idővel dacolva eljött a Stefánia-beli fellépésre, tág pupillákkal fogadhatta az örvénylő mozgásművészesdit, a parkettatörő kalózkodást és a táncospihentető csend-etűdözést. Némelyik koreográfia olyat szól, hogy a fal adja a másikat, mivel szinte az egész előadáson uralkodik valami megmagyarázhatatlan, élvezetes káosz, amit néha lecsendesít egy-egy csöndes táncsziget – lírai szóló vagy humorral fűszerezett duett, triett. Néhány képfoszlány szövegre kívánkozik: Gyulai Júlia  és Székács Zsófia tengerkéken libbenő kettőse és Potornai Norbert nyaksállal díszített, fenegyerekes mozgáskultúrája megéri a sok estényi vastapsot.  Növelte az est értékét, hogy a műértő közönség jó ritmusban tapsolt, ami nem utolsó szempont sztepptáncosék háza táján.

 

Gyerekcipőben jár még az együttes, de legnagyobb erénye – azon kívül, hogy tele van díjesővel jutalmazott, színpadot tapasztalt taggal – a szeszélyes kreativitás és szabadság, ami kellemesen szétszórttá teszi a produkciót. Az éppen munka közben elkapott művész szanaszét hagyott alkotómorzsái köszönnek vissza a koreográfiákban, amik csak arra várnak, hogy egyszer majd a helyükre kerülnek. De addig is olyan jó nézni ezt a zűrzavaros, fél-kelta világot!


Kortárs Ír Tánc
táncjáték


Con-Fusion Dance előadása

Balla Alexandra
Borsi Tímea
Farkas Dániel
Gyulai Júlia
Kiss Renáta
Nagy Nóra
Potornai Norbert
Stefkó István
Székács Zsófia
Szőnyi Balázs
Urbán Edina
Vörös Mariann

Koreográfus: Gyulai Júlia

Szkéné színház

Koreográfus-asszisztens: Székács Zsófia

Jelmeztervező: Székács Zsófia, Szentinek Judit

Fény: Szilágyi Yvette

Tervező: Potornai Norbert

Bemutató:  2010. szeptember 26.
Stefánia Kulturális Központ

nyomtat

Szerzők

-- Bükki Linda --


További írások a rovatból

Sándor L. István: A Katona és kora. Az indulás irányai
színház

Budaörsi Szentivánéji álom a Városmajorban
Widder Kristóf és Tóth Réka Ágnes darabja Szentendrén
A THEALTER30(+1) – Színháztudományi konferencia-kötetről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés