bezár
 

art&design

2019. 04. 07.
Emlékképek, töredékek, zárványok az Artézi Galériában
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Emlékképek, töredékek, zárványok az Artézi Galériában Az öt éve működő Artézi Galériában 2019. április 12-ig Kádár Katalin, Kopócsy Judit, Krajcsovics Éva és Vágó Magda festményeivel találkozhat a budapesti közönség. 

A négy kiállító művész egy generációhoz tartozik, a hetvenes években folytatott képzőművészeti tanulmányaik óta rendszeres résztvevői nemzetközi és országos tárlatoknak, számos önálló kiállításon voltak láthatók műveik. Ha stíluskategóriát keresünk a most bemutatott festményeikhez, értelmezésük segítségéhez, mind a négyük szellemiségéhez, a konkrét látványt átalakító szemléletükhöz illik a lírai absztraktok közé sorolás, annak ellenére, hogy megőriznek a képfelületen a valóságos világra utaló motívumokat, elemeket. Ahogy Garami Gréta művészettörténész megnyitó beszédében is elhangzott: „Absztrakt világot látunk. A megélt, megtapasztalt látvány élménye indítja el őket, addig vesznek el azonban a valós motívumaikból, amíg azok már csak utalnak önmagukra, jellé és a lírai önkifejezés vizuális eszközévé válnak. A négy művésznő képei formailag és tartalmilag is visszafogottan és csendesen üzenik meg gondolataikat és érzékeseiket a konkrét, tolakodó világban.”

Kádár Katalin sokféle technikával dolgozik, egy ideje tematikus kiállításokon mutatja be sorozatait (víz, városok, idő, ég, fák, úton stb.). Rendkívüli aktivitásába belefér festőművész szülei (Kádár György és Túry Mária) emlékét, munkásságát őrző magánmúzeum működtetése is.

Kopócsy Judit érzékeny színharmóniájú, intim festményein gyakran használja a kollázstechnikát is a képi hatás fokozása érdekében. Szakmailag elmélyült, igényesen kivitelezett munkái a legjobb modern magyar hagyományokhoz kapcsolódnak.

Krajcsovics Éva visszafogott színvilágú képein alig egy-két tárgyi motívum látható, valójában a belső térben megjelenő fényhatások foglalkoztatják. Mondhatni: a csend festője, az időtlen festőiség teremtője.

Vágó Magda is lírai hangvételű képeket fest a figurativitás és absztrakció határán. Színgazdag munkáinak kiindulópontja a táj.

A kiállítás címe – Emlékképek, töredékek, zárványok – remekül összefogja, összefoglalja mindazt, ami összeköti a négy alkotóművész kiállított alkotásai.

(Szöveg: Rajkó Andrea Fenya)

 

nyomtat

A prae egy több mint húsz éves történettel rendelkező brand, aminek növekedését és fejlődését most Ön is segítheti. Célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a kultúráról való gondolataink és az ezt tartalmazó termékeink - akár az online portál cikkei, a különböző folyóiratszámok vagy a könyveink. A kooperációt nem szeretnénk viszonzatlanul hagyni: a különböző támogatásokért igyekszünk azzal egyenértékű köszönetet mondani.

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

art&design

Rajtunk kívüli rend Rajtunk kívüli rend
Gálhidy Péter Sarokvas című kiállításáról (Megnyitó)
art&design

Értelmező szótár Értelmező szótár
Horváth László és Takács Máté Okkult Coaching című kiállításához
art&design

Tájakról, hiányosan Tájakról, hiányosan
A Tájak/Távlatok - Kortárs magyar tájkép (BPF) című kiállításról a Kiscelli Múzeumban
art&design

Emlékekből konstruált identitás Emlékekből konstruált identitás
Vajon mi jár a fejükben? - Galériatúra a Budapest ArtWeek szervezésében, 2019. április 13.

Más művészeti ágakról

Sajtótájékoztató Enyedi Ildikó új filmjéről, A feleségem történetéről
Pedro Almodóvar: Fájdalom és dicsőség
May el-Toukhy: Szívek királynője
Interjú Kristóf Krisztiánnal nyitottságról, örökölt hitelességről, a klasszikus és az új cirkusz találkozásáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés