bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Mészáros Marina --

felhasználói adatlapja

Mészáros Marina által feltöltött cikkek:

A zene felemel
Snétberger Ferenc Liszt- és Kossuth-díjas gitárművész és zeneszerző, aki mindig a műfaji sokszínűségre törekszik. Zenéjében ötvözi a jazzt, a komoly és cigányzenét, a bossanovát vagy a flamencot.  Nemcsak itthon, külföldön is ismert és elismert zenész ‒ fellépett Európa legfontosabb koncerttermeiben, turnézott Japánban, Indiában, Koreában vagy az Egyesült Államokban is ‒, azonban hosszú út vezette a nemzetközi sikerekig. Salgótarjánban született, nagyon nehéz körülmények között nevelkedett, és éppen ez a nehéz kezdet alapozta meg számára a már nemzetközi zenei berkekben is népszerű, Snétberger Zenei Tehetség Központ alapötletét: hátrányos helyzetű fiatal tehetségek segítését, hiszen a zene ki- és felemel.
Vizuális zene és zenei vizualitás
Frederico Fellini és Nino Rota. Két hatalmas, egymástól már-már elválaszthatalan név az olasz filmművészetben. Azt azonban kevesen tudják, hogy Fellinit és Rotát a közös alkotómunkán túl szoros, életre szóló barátság is összefűzte. Az 50-es évek elején egy cinecittài[1] villamosmegállóban találkoztak először, és megismerkedésüktől halálukig Rota mintegy 12 Fellini-film zenéjét komponálta meg. A leghíresebb talán az Országúton (La Strada, 1954) zenéje, ami még azoknak is ismerősen cseng a fülükben, akik sosem látták. Nemhiába: Rota zenéje szinte ugyanolyan híressé vált, mint a film maga.
Zenélni csak kompromisszumok nélkül érdemes
Harcsa Veronika Fonogram-díjas jazzénekes, neve az európai és az ázsiai jazz körökben is ismerősen cseng. Eddig mintegy harmincöt ország fesztiváljain és klubjaiban lépett fel, gyakran dolgozik együtt világhírű partnerekkel, a Művészetek Völgyében saját udvart vezet, szöveget ír és zenét szerez, emellett proaktivitásával nagyban hozzájárul önmaga menedzseléséhez is. Sikerének egyik titka, hogy soha nem volt hajlandó zenei kompromisszumot kötni: művészete nem a megalkuvásról, hanem az önkifejezésről szól.
Akinek Krysztof Penderecki is komponált
Boldoczki Gábor Junior Prima díjas, Bartók-Pásztory-díjas és Liszt Ferenc-díjas trombitaművész. Repertoárja a barokktól a kortárs zenéig terjed, mindig a sokszínűségre törekszik. Pályaválasztását nem kapkodta el, már a Zeneakadémia növendéke volt, amikor végleg eldöntötte: szólista szeretne lenni. Azóta neves zenekarok élén rendszeresen lép fel világhírű koncerttermekben, albumokat készít, tanít, a Junior Prima díj zsűrijének tagja. Küldetésének és felelősségének érzi a trombitarepertoár szélesítését, számos kortárs zeneszerző komponált vagy épp komponál neki ‒ de közvetetten a felnövekvő generáció számára is ‒ darabot.
Nem lehet valakiből zeneszerzőt csinálni
Tornyai Péter Junior Prima-díjas és Artisjus-díjas zeneszerző, hegedű- és brácsaművész, kamarazenész, a Zeneakadémia oktatója. Elmondása szerint zenei tevékenységének sokszínűsége elválaszthatatlan az alkotás folyamatától, ami nála nemcsak szakmai, hanem pszichés szükségszerűség is. 
Magyarországon is: Bach, Perlman előadásában
A Warner Music International kizárólagos hazai forgalmazója, a Magneoton Music Group közreműködésével került idén forgalomba Bach: Szonáták és partiták hegedűre Itzhak Perlman előadásában. A lemezen elérhető a hat darabból álló együttes: a g-moll szonáta, a d-moll partita, a b-moll partita, az E-Dúr partita, az a-moll szonáta és a C-Dúr szonáta is.
Önmagáért a művészi teljesítményért
Baráti Kristóf hegedűművész, szülei szintén zenészek, akik a 80-as években Venezuelában vállaltak munkát, így adódott, hogy 2-12 éves kora között Dél-Amerikában élt, tanult, szocializálódott. Számos díj ‒ többek között Bartók-Pásztory-díj, Prima-díj, Liszt- és Kossuth-díj ‒ birtokosa, bár szerinte a sikert nem díjakban mérik. A járványhelyzet hatására átértékelődött benne zenei pályája: másképp szeretné folytatni a koncertezést.
Éjféli napsütés
2021. február 3-án rendezték a Nemzeti Filharmonikus Zenekar Fehér éjszakák estjét. A koncertet online közvetítették a Művészetek Palotája honlapján és Youtube-csatornáján, a Müpa Home-on. Közreműködött Baráti Kristóf, vezényelt Rajna Martin.
Aki nem hódolt be
Wilhelm Furtwängler a XX. század és minden idők zenetörténetének egyik legmeghatározóbb karmestere, Beethoven, Wagner, Brahms, Bruckner, Mahler tolmácsolója.
Schumann és Sibelius
2020. november 12-én rendezték meg a Svéd Rádió Szimfonikus Zenekarának Schumann-, Sibelius-estjét a stockholmi Berwaldhallenben. Klaus Mäkelä ‒ a mindössze huszonnégy éves finn karmester és csellista ‒ vezénylete alatt Schumann, Versenymű négy kürtre és zenekarra, F-dúr, valamint Sibelius VI. d-moll és VII. C-dúr szimfóniája hangzott el. A vírushelyzetre való tekintettel a koncertet az üres, nézők nélküli Berwaldhallenben rögzítették. A felvétel elérhető a világ vezető klasszikus zenei csatornáján, a medici.tv honlapján és egy gyors regisztráció után egészen január 12-ig visszahallgatható .
Elsötétítéskor egy résnyi ragyogás
1961. január 12-én új fejezet kezdődött a magyar zenés színház történetében, ekkor mutatták be először az Egy szerelem három éjszakáját, az első magyar musicalt. A Hubay-Vas-Ránki hármashoz köthető darabot ma már a színháztörténet egy klasszikus darabjaként tartják számon.  
Apropó: A kékszakállú herceg vára
A kékszakállú herceg vára Bartók egyetlen operája. Az egyfelvonásos darab kezdetben egyáltalán nem volt népszerű, sőt, megalkotásakor előadhatatlansága miatt nem is játszották[1], csak évekkel később, 1936-ban, felújításakor lett átütő siker itthon és a nemzetközi zenei színtéren egyaránt. 2020-ban, Bartók halálának 75. évfordulóján A kékszakállú herceg várával emlékezünk rá.
Mert a dráma élet, az élet dráma
A berlini Aufbau Verlag és a Kossuth Kiadó együttműködésének eredményeként már a hetedik életrajzi regényt olvashatja a magyar olvasóközönség. Michelle Marly írói álnév alatt Micaela Jary korábban Coco Chanelről, majd Édith Piafról jelentetett meg életrajzot, 2020-ban pedig Maria Callas, a díva címmel adta ki legújabb biográfiai írását az Aufbau Verlag gondozásában, ami már magyar fordításban is elérhető. A fordítás Várnai Péter munkája.
Generációk találkozása a színpadon
Rolla János és a Zeneakadémia Kamarazenekara három részes koncertsorozatának zárókoncertjét november 4-én hallgathatta meg a közönség a Zeneakadémia Nagytermében. Az egy nappal korábban hatályba lépő korlátozások miatt - kötelező két üres ülőhely biztosítása két személy között - azonban a Zeneakadémia közleményt adott ki: nem tudtak minden, jeggyel rendelkező nézőt fogadni, de a koncertet élőben ingyen közvetítették, a jegyeket pedig visszaváltották.
Visszatér Bartók a Zeneakadémiára
A Zeneakadémián megrendezett idei Összkiadás élőben három koncertes sorozat Bartók hegedűre írt kamaraműveit gyűjti össze. A koncertsorozat első epizódját szeptember 30-án rendezték meg a Zeneakadémia Solti termében, a főszereplő Baráti Kristóf (hegedű) mellett Pusker Júlia (hegedű), Fejérvári Zoltán (zongora) és Klenyán Csaba (klarinét) működtek közre. Az eseményt élőben is közvetítették, amit a Zeneakadémia Facebook oldalán lehetett követni. A link  most is aktív, úgyhogy továbbra is visszahallgatható.
Műsorra tűzi a Liszt Ferenc Kamarazenekar az UMFZ különdíjas darabját
Különdíjjal ismerte el a Liszt Ferenc Kamarazenekar Dargay Marcellt, a művet pedig a következő évadban bemutatják - közölte a Liszt Ferenc Kamarazenekar.
A testbe börtönzött tehetség
Jacqueline du Pré világhírű brit csellóművész, csodagyerek, már tizenévesen ikon. 1973-ban 28 éves, amikor nem tud többé játszani, a karrierje félbeszakad. Rövid pályája ellenére még ma is az egyik legnagyobb csellistaként tartják számon. Idén harminchárom éve, hogy nincs közöttünk. Jacqueline du Prére emlékezünk.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés