bezár
 

film

2010. 08. 30.
A ragadozók nyomában – interjú Antal Nimróddal
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A ragadozók nyomában – interjú Antal Nimróddal A jelenleg Kaliforniában élő Antal Nimróddal új filmje, az augusztus 19-én bemutatott, Adrien Brody főszereplésével készült Ragadozók kapcsán beszélgettünk.
Antal Nimród Los Angeles-ben született magyar szülők gyermekeként, és 17 évesen költözött Magyarországra, ahol a Színház- és Filmművészeti Egyetem elvégzése után reklámfilmeket és videoklippeket (Quimby, Sub Bass Monster) rendezett, majd 2003-ban elkészítette a Kontrollt, ami hamar kultfilmmé vált, és joggal nevezhetjük az évtized egyik legjobb magyar filmjének.
 
Antal a Kontroll zajos sikere után Hollywoodban kapott lehetőséget, a Screen Gems stúdió égisze alatt készítette el az Elhagyott szobát Luke Wilsonnal és Kate Beckinsale-lel, majd a Szállítmányt Jean Renoval és Laurence Fishbourne-nel. E filmeket nem saját forgatókönyvből, kevés önállóságot engedő munkaként rendezte, de szolid sikert ért el velük (mi sem bizonyítja jobban, mint hogy időközben elkészült az Elhagyott szoba előzményfilmje is), profi tehetségként téve le a névjegyét Hollywoodban. Már ekkor ő volt az egyetlen fiatal magyar rendező, akinek mostanában sikerült befutnia Amerikában, de eddigi legnagyobb megbízása ezután következett. Robert Rodriguez rábízta a Fox és a Troublemaker Studios készülő 40 milliós projektjét, az 1987-es Ragadozó folytatását. E film forgatásáról illetve jövőbeni terveiről kérdeztük.

PRAE.HU: A Ragadozókat kész forgatókönyvből készítetted, aminek az első változatát Rodriguez írta 1994-ben. Mennyire kaptál tőle szabad kezet?
 
Szerencsére – habár nem tudom, hogy az ő elfoglaltsága mennyire játszott közre ebben – filmesként ő is tudja: szabad kezet kell adni egy filmkészítőnek, hogy a maximumot hozza ki belőle. Ilyen téren nagyon szerencsés voltam, mert nekem is volt tíz napom dolgozni a két íróval a könyvön, mielőtt nekiálltunk volna forgatni, és sok mindent tudtunk abban az időszakban közösen lezárni. Onnantól kezdve elkezdtem storyboardozni, és Pados Gyulával, az operatőrömmel, illetve a színészeimmel voltak párbeszédeim a forgatás alatt. Semmi egyéb beavatkozás nem volt, e filmen élveztem a legtöbb alkotói szabadságot a Kontroll óta.
 
PRAE.HU: Mi volt az, amiben a leginkább önmagadat tudtad adni? Amit szerinted más rendező egész máshogy csinált volna? Esetleg visszatérő motívumok, amikkel a korábbi filmjeid alkalmával is foglalkoztál…
 
Remélem, hogy az egész nagyon máshogy nézett volna ki, ha más rendezte volna. Rengeteg mindent kipróbáltunk, volt néhány dolog, amit fontosnak tartottunk, például megpróbáltuk a feszültséget visszahozni a szériába. Azt hiszem, ez kihalt belőle az utóbbi időben, és inkább másra kezdtek koncentrálni. Fontos volt, hogy az eredeti film atmoszféráját megpróbáljuk visszacsalogatni ebbe a filmbe.
 
PRAE.HU: A korábbi filmjeidhez képest a Ragadozókban sok trükk, effekt van. Mennyire volt nehéz ezekkel dolgozni? Például a ragadozó-kutyák támadására gondolok, amiket teljes egészében a Weta készített CGI technikával, vagyis üres képeket kellett forgatni…
 
Minden jelenet más-más nehézséget hozott, az például több helyszínen forgott, Hawaii-n, Texasban, műteremben. Nehéz volt, nekem ekkora számítógépes jelenetem még nem volt filmben, így elég izgalmas feladat volt, de azt hiszem, jól sikerült, büszke vagyok a végeredményre.
 
PRAE.HU: Milyen volt a Greg Nicotero-Howard Berger (Alkonyattól pirkadatig, Kill Bill, Becstelen Brigantyk) párossal dolgozni? Ha jól tudom, ők nem a számítógépes, hanem az „igazi” különleges effekteket csinálták, illetve felügyelték, és szerintem ebben ők a legjobbak…
 
A K.N.B.-vel? A rendező csak annyira jó, mint azok az emberek, akik körülveszik, és ebben az esetben a legnagyobb profikkal volt dolgom. Amikor először kiléptek a predatorok, és ott álltam szembe eggyel, az egy elég furcsa érzés, szép pillanat volt az életemben.
 
PRAE.HU: Hawaii-n vagy Texasban, Rodriguez stúdiójában élvezted jobban a forgatást?
 
Én általában nem nagyon szeretek forgatni, mert izgulok, rosszul vagyok és futok magam után, hogy a napot befejezzem. De talán azért Hawaii-n, mert meleg volt. (nevet)
 
PRAE.HU: Mit volt a legnehezebb megcsinálni a forgatáson? Mi volt a legnagyobb kihívás? Esetleg olyan jelenet, amit különösen nehéz volt leforgatni…
 
Az egész filmet nehéz volt, mert aránylag kevés időnk és pénzünk volt nagyon sokat fölvenni, így az izgalom naponta jelen volt. Én ugyanúgy tudok izgulni egy kaszkadőri jelenetben, mint egy kétszemélyes párbeszéd alkalmával. Nyilván más és más dolgok miatt, de ugyanúgy izgulok, és ugyanolyan fontos mindkettőt jól megcsinálni, hisz megvan a sajátossága minden egyes ilyen dolognak…mindig izgulok.
 
PRAE.HU: Az imdb.com-on úgy láttam, hogy színészként szerepelsz Rodriguez legújabb filmjében, a Macheteben. Erről tudnál mesélni?
 
Van egy kis szerepem, egy tüsszentés erejéig feltűnök a filmben. Nem láttam összevágva a jelenetet, de vicces lesz, elég nagy bohócot csinálok magamból
 
PRAE.HU: Rodriguez baráti körénél megfigyelhető, hogy mindig találnak egy-egy kisebb-nagyobb szerepet a haverjaiknak, akiket tisztelnek, elég mondjuk Tarantinora és Eli Roth-ra gondolni. Van rá esély, hogy tartós munkakapcsolatotok lesz?
 
Erre ő tudna biztosat mondani, nem tudom, de mindenképpen jól esett, hogy felkért a szerepre.
 
PRAE.HU: Elvállalnál például egy újabb Ragadozó-filmet?
 
Ha a körülmények megengedik, és olyan a könyv, akkor mindenképpen.
 
PRAE.HU: Mik a terveid a jövőre nézve? Magyarországon szeretnél esetleg forgatni?
 
Van egy csomó filmötletem, ebből kettő kifejezetten izgat: az egyik egy magyar thriller, a másik egy amerikai, pontosabban angol nyelvű sci-fi (előbbi szarvasgomba-vadászokról szól, utóbbi pedig a Paraffin címet viseli majd).
 
PRAE.HU: Milyen fázisban vannak ezek a projektek?
 
Még csak a forgatókönyv írásánál tartok, de mind a kettő izgat, és szeretném a közeljövőben, a következő 4-5 évben megcsinálni őket, ha a filmisten megengedi.


Kapcsolódó cikkek


nyomtat

Szerzők

-- Csiger Ádám --


További írások a rovatból

Csáki László: Kék Pelikan
Jeanne Herry: Az arcuk mindig előttem lesz
A legkülönbözőbb természetű titkok a Budapesti Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon
Interjú Dér Asiával a Nem halok meg című filmje kapcsán

Más művészeti ágakról

Komáromy Bese Soha jobban című darabjáról
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés