bezár
 

art&design

2018. 07. 11.
Virgilius Moldovan szobrászművész alkotásaiból nyílik kiállítás Szegeden
Tartalom értékelése (1 vélemény alapján):
Virgilius Moldovan szobrászművész alkotásaiból nyílik kiállítás Szegeden Virgilius Moldovan román származású kortárs szobrászművész alkotásaiból nyílik kiállítás Looking for Identity (Identitáskeresés) címmel csütörtökön a szegedi Reök-palotában.

Nátyi Róbert művészettörténész a tárlat anyagát bemutató szerdai sajtóbejáráson úgy fogalmazott, a meztelen emberi testeket ábrázoló monumentális alkotások alkalmasak a széles közönség érdeklődésének felkeltésére, de kínálnak meglepetéseket a művészettörténetben jártas látogatóknak is.

A kiállítás kurátora elmondta, hogy a testreprezentáció évezredek óta az európai képzőművészet, főként a szobrászat egyik legfontosabb témája. Az avantgárd megjelenésével az akt mint téma ugyan visszaszorulni látszott, de a 20. század második felében több művész is visszatért ehhez.

A Bécsben élő, de művészeti tanulmányait még a hetvenes években Kolozsvárott végző Virgilius Moldovan teljesen radikális felfogással, a szépségkánonokat felülírva ábrázolja az emberi testet. Az aktok nála gondolatok tolmácsolói, napjaink világát mutatja be velük - közölte a szakember.

A művész szobrai köztéri méretűek, akár kétszeres életnagyságúak, anyaguk a hagyományokkal ellentétben azonban nem kő vagy bronz, hanem "hússzerű" színezett szilikon. A portrékat akár hiperrealistaként is lehetne jellemezni, hatalmas méretük mégis szürreálissá teszi azokat - mondta Nátyi Róbert.

A szakember szerint a Reök-palota aulájában és második emeletén bemutatott több mint húsz szobor művészettörténeti példatárként is bejárható, hiszen több alkotás előképe valamely klasszikus mű, kompozíciójukban, témájukban ezeket idézik meg.

Az egyik legnagyobb méretű szobor Pablo Picasso meztelen portréja, amely a képzőművészt a vértanúhalált halt Szent Sebestyén reneszánsz ábrázolásaihoz hasonlóan hátrakötött kézzel jeleníti meg. A szobrok között van, amely Rodin Az érckor című műve, míg egy másik egy klasszikus római portré 21. századi értelmezéseként is felfogható - mondta a művészettörténész.
 

nyomtat

További írások a rovatból

art&design

A rothadás nedűje és a dehumanizált művészet vidámsága A rothadás nedűje és a dehumanizált művészet vidámsága
Győrffy László: Bízunk az enyészetben
art&design

A művész mint intézmény A művész mint intézmény
A bécsi Kunstforum Man Ray kiállításáról
art&design

Felület, tér és tömeg határán Felület, tér és tömeg határán
Oláh Norbert Tűzfalak című kiállításáról a Kahan Art Space-ben
art&design

Táblákon és kártyákon a világ Táblákon és kártyákon a világ
Te jössz? Kiállítás a társasjátékokról a Kiscelli Múzeumban

Más művészeti ágakról

film

Van még tartalék a szuperhősökben Van még tartalék a szuperhősökben
Peyton Reed: A Hangya és a Darázs
Elhunyt Christine Nöstlinger
irodalom

Létezik egy közös európai kultúra a helyi variánsok felett Létezik egy közös európai kultúra a helyi variánsok felett
Interjú Norman Jope-pal, a Gólyák és rétesek szerzőjével


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés