bezár
 

Felhasználói adatlap

-- Keller Mirella --

felhasználói adatlapja

Keller Mirella által feltöltött cikkek:

Minden vérbe fordul – Koreai Filmhét
Koreai Filmhét (2013. november 4-8.)
Idén hatodszorra került megrendezésre, s biztos vagyok benne, hogy érdemes várni, jövőre is lesz Koreai Filmhét! A nézők részéről töretlen a lelkesedés, a válogatás pedig minden évben más arcát mutatja meg a koreai filmvilágnak, idén az akción volt a hangsúly, de kosztümös és groteszk vígjáték is helyet kapott.
Verziók dél-koreai párkapcsolatokra
Őszi koreai filmhét az Urániában
Egy biztos: a dél-koreai filmekről beszélni kell, hiszen olyan nagy lendülettel söpörnek végig a nemzetközi piacon, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Igen, mi is, mivel Magyarországra is egyre több film jut el, s most már lassan az is megállapítható, hogy a dél-koreai film nem csak Kim Ki-duk nevével egyenlő a közönség számára, nem mintha a sztárrendező csillaga leáldozóban volna.
Idén öt filmet láthatunk a Koreai Filmhéten
2011. november 28.-december 12., Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Urániában évről évre megrendezésre kerülő koreai filmhétről egy dolog előre is biztosan tudható: a koreai filmtermés legjava kerül bemutatásra! S mivel nem sok filmről van szó, idén mindössze öt darabról, válogatni sem kell nagyon, elég egyszerűen sorban végignézni a filmeket.
Ha ölni kell… – Jerzy Skolimowski filmje a Titanicon
Jerzy Skolimowski: Ölésre ítélve
A Titanic Filmfesztivál egyik versenyfilmjének kapcsán került elénk megint Jerzy Skolimowski, a lengyel rendező, kinek pályája még akkor kezdődött, amikor a másik nagy lengyel rendező, Roman Polanski első játékfilmjének, a Kés a vízbennek forgatókönyvét megírta. Azóta közel ötven év telt el, lássuk, mit mond most Skolimowski, miről mesél az Ölésre ítélve című film.
Méltón emlékezni
Elek Judit: Visszatérés – Retrace
A film záró képe a legmeghatóbb: egy fekete-fehér fénykép, amin három lány látható. Ez a három lány egy rövid időre, egy emlékképben korábban is feltűnik, a zárókép viszont bizonyossá teszi, hogy ez a három lány tényleg itt élt. Ketten közülük a II. világháborúban a holokauszt áldozatává váltak. A harmadik lány pedig rendező lett, aki megteszi azt, amit még egyedül meg lehet: méltó emléket állít.
A guru helyretesz
Interjú Tóth Tamással Guru című, legújabb filmje kapcsán
Tóth Tamás számos orosz helyszínű – köztük a szemledíjas Vasisten gyermekei – és néhány Magyarországon forgott filmje után Indiába ment, hogy egy egyszerre hétköznapi, egyszerre kifejezetten spirituális témáról forgasson. A Guru volt a beszélgetés apropója, de leginkább a nagybetűs életről volt szó.
Csádi dráma
Mahamat-Saleh Haroun: Egy néma kiáltás
Mahamat-Saleh Haroun a társadalmi-politikai látlelet helyett egy családi dráma stációira helyezi a hangsúlyt, ennek hátterében mégsem tűnnek el az afrikai kultúra „hogyan is?” és a háborús helyzet „miért is?” kérdései. Ugyanis lehetetlen eltűnniük. Ezekre alapozza a csádi származású, eddig többnyire dokumentumfilmes rendező elszántan lassúra komponált filmjében egy sajátos apa-fiú kapcsolat kibontását.
India-álom egy guruval
India filmen és képekben (film- és könyvbemutató)
2010. december 7-én rendezték meg Tóth Tamás Guru című filmjének budapesti díszbemutatóját az Uránia Nemzeti Filmszínházban. Az alkalmat az tette különlegessé, hogy a filmhez táncelőadás, könyvbemutató és fotókiállítás is kapcsolódott.
Facebook-történelem
David Fincher: Social Network - A közösségi háló
A Social Network – A közösségi háló az a film, aminek muszáj jónak, vagy legalábbis sikeresnek lennie. Ha másért nem, azért, mert David Fincher a rendezője (Harcosok klubja, Játsz/Ma, Hetedik), Aaron Sorkin a forgatókönyvírója (Egy becsületbeli ügy) és egy olyan témát választott, ami Magyarország egytizedét, a világon pedig több, mint hatszáz millió embert érint.
Szerelem és terror
Omri Givon: Hét perc a mennyországban
A Hét perc a mennyországban című film olyan történetet mutat be, ami, ha nem Jeruzsálemben játszódna, akár egy szerelmi sztori is lehetne. Ám a város hétköznapjai olyannyira befolyásolják az eseményeket, hogy kénytelen a film társadalmi problémákra is reflektálni, hiszen amikor a reggeli civakodást követő délutáni kibékülést egy terrortámadás hiúsítja meg, akkor a szerelemi történetnek nincsenek meg ugyanazon esélyei, mintha egy olyan országban zajlana, ahol ez nem mindennapos.
A néző gondolkodik is, nem csak néz
Mike Newell: Perzsia hercege - Az idő homokja
A számítógépes játék és a játékfilm összekapaszkodása egyre nagyobb hatással van mindkét médiumra. Nem az a jelentős esemény immár, amikor az egyik témájává válik a másiknak (Mamoru Oshii: Avalon, 2001, David Cronenberg: eXistenZ, 1999). Az a figyelemre méltó, mikor a játék magába ágyazza a film formanyelvi jegyeit, vagy mikor játék-effektekkel operál egy filmalkotás. Ezen szimbiózisnak direkt formája az (oda-vissza) adaptáció, melynek aktuális esete a Perzsia hercege című Mike Newell rendezte játákfilm.
Lánymozi
Lone Scherfig: Egy lányról
Elsősorban az a kérdés érdekel egy ilyen cím - annyira általános, annyira sokadszori – láttán, hogy mit tud nyújtani, vagy mivel tudja vonzóvá tenni magát ez a film? Mit hoz a filmseregek mezejébe, amitől rábökünk: igen! Azután elmegyünk megnézni és szeretjük. Szeretjük?
Sukai kurora: örökké ugyanott
Mamoru Oshii: Égenjárók
Az Égenjárók egy igen lassú sodrású anime, amely mintha ki sem akarna bontakozni, de aggodalomra nincsen ok, gondolat akad bőven, a legvégén. A szépséges légben járást nyomasztó földön járás váltogatja. A basset hound kutya (ami már-már Mamoru Oshii kézjegyének mondható) is megvan. Az akció és thriller jelenetek kedvelői viszont ezúttal hiába várnak.
Idén 2010. február 2-8-ig tart a Magyar Filmszemle!
41. Magyar Filmszemle
A 2010-es Magyar Filmszemle Jancsó Miklós Oda az igazság című nyitófilmjével kezdődik február 2-án a Palace MOM Parkban. A díjkiosztó gálával egybekötött záróünnepségre pedig február 8-án a Sportmax 2. Sport-, szabadidő- és rendezvényközpontban kerül sor. A két esemény között 95 alkotás (16 játékfilm, 33 kisjátékfilm, 30 dokumentumfilm, 7 tudományos ismeretterjesztő és 9 tévéfilm) tekinthető meg a versenyprogram keretei között.
MozgóKÉPeslapok Hanoiból
Képzőművész vizsgafilmek, Hanoi, 2009
Igaz, csak pár perces alkotások, de frissek, szabadon szárnyalóak. A kérdésfelvetések aktuálisak, a válaszkísérletek pedig kreatívak, sokatmondók. A kezdőfilmes gyerekbetegségek, gyengeségek ellenére azt az érzést sugározzák a Hanoi Képzőművészeti Egyetem vizsgafilmjei, hogy bizony ezeket nézve érthetjük meg leginkább azt, ami mostanság történik Vietnamban.
Életútkeresés és szexualitás
Bùi Thạc Chuyên: Vergődés (Chơi Vơi, Adrift)
Amellett, hogy a Vergődés című film örök kérdéseket boncolgat egy intim kapcsolatrendszer zárt világában, meglepően egyedülálló és új utakat járó (!) képet vázol a modern vietnami társadalom szerelmi életéről, szexualitáshoz való viszonyáról és házassági szokásairól.
Belülről lángol
Dang Nhat Minh - Egy vietnami rendező portréja
Arról a rendezőről van szó, akinek 1984-ben készült, Amikor a tízedik hónap eljön című filmjét az amerikai CNN hírtelevízió minden idők legjobb tizennyolc ázsiai filmje közé válogatta, s akinek ugyanezen filmjét húsz éve nem vetítik vágatlanul a saját országában.
Varan Workshop Vietnamban
2004-ben dokumentumfilm workshop indult Vietnamban, francia támogatással. Sikeres kezdeményezés volt? Azóta évről évre újabb filmek készülnek el. A válasz tehát: igen. Idén a Goethe Intézetben tíz vietnami fiatal rövidfilmje került bemutatásra.
Két messzi világ sebeket ejt
Hollywoodból Hanoiba - dokumentumfilmvetítés Hanoiban
Akárhogyan is forgatom a földgömböt: Vietnam nagyon távoli ország Amerika számára. Ahhoz, hogy a filmművészet és filmipar számára örök téma maradjon kettejük kapcsolata – a már-már áthatolhatatlan földrajzi és kulturális távolság ellenére –, kellett az a mérhetetlen mennyiségű bomba, amit Vietnamnak napjainkra sem sikerült eltakarítania földjéről.
Szerető rejtőzik a gardróbban?
Daniel Young: Pinprick
Ez egy magyar film? – hangzik el a kérdés az angol nyelvű film vetítése után. Az amerikai rendező, Daniel Young és a stáb jelen levő tagjai mind bólogatnak, ugyanis többségi magyar koprodukciós alkotásról van szó. Akkor vajon miért merül fel ez a kérdés, ráadásul a Magyar Filmszemle egyik versenybe jutott játékfilmjével kapcsolatban?
Útvesztő egy film világában
Beszélgetés Király Tamással
Az Alef labirintusa olyan film, amiben el lehet veszni, de éppen ez a lényege. Az ember elvész az erőszakos média világában - a képernyők pedig kegyetlenül visszanéznek rá. A 40. Magyar Filmszemle ideje alatt a versenyben nem szereplő összes rövidfilm is bemutatásra került. Január 29-én Az Alef labirintusa teltházas bemutatója volt. A film után a rendezővel, Király Tamással beszélgettünk.
Gyerekhalál a 40. Magyar Filmszemlén
Sopsits Árpád: A hetedik kör
Hogy meglepődnének, ha egyszer csak nem lennék. Anya pedig halálra basztatná apát, hogy miatta. Pedig nem is. És a Hugi velem jöhetne? Nem, az nem lenne jó - ilyesmi gondolatok hangzanak el egy tizenéves fejében, amikor a halállal szembesül. Sopsits Árpád érzékeny filmje a gyereköngyilkosságokról.
A mázlin múlik? Magyar vígjáték vidéki tájképpel...
Keményffy Tamás: Mázli
Végre egy szemlés film, ami miatt nem kell aggódni, vajon moziforgalomba kerül-e, ugyanis Keményffy Tamás Mázli című filmjét már tavaly októberben láthattuk a mozikban. Idén a jubileumi Magyar Filmszemle 18 döntőbe került játékfilmjének egyikeként kerül megint reflektorfénybe.
Kereken száz film a jubileumi Magyar Filmszemlén
Információk a 40. Magyar Filmszemléről
A 40. Magyar Filmszemle 2009. január 27. és február 3. között kerül megrendezésre. Az előzsűri döntése alapján 18 játékfilm, 30 kisjátékfilm, 31 dokumentumfilm, 12 tudományos-ismeretterjesztő és 9 tévéfilm kerül vetítésre. Az alábbiakban következnek a részletek!
Bollywood helyett Hollywood
Richie Mehta: Amal
Egy riksás története koldus és királyfi szituációban. Nem pompázatos bollywoodi produkció, és nem is dokumentumfilm, mégis csupa India, hétköznapian varázslatos képekkel és egy kis üdítő tanulsággal.
A mozdulat öröme
Beszámoló az EDIT 2008 IV. Nemzetközi Táncfilm Fesztivál zárónapjáról
A vetítések előtt performance, a vetítések után pedig koncert várta az érdeklődőket – az utolsó napon is.
A tajvani film fenegyereke Budapesten
Távol-keleti Filmfesztivál: Tsai Ming-liang filmjei
Tsai Ming-liangot a tajvani filmművészet fenegyerekeként is szokták emlegetni, hiszen A lyuk Cannes-ban, A folyó és a Huncut felhőcske Berlinben, a Nem akarok egyedül aludni pedig Velencében nyert díjat. S talán az sem véletlen, hogy a budapesti Távol-keleti Filmfesztivál 9 filmje közül 3 Tsai Ming-liang filmje.
Nem csak egy szerelmesfilm!
Ole Bornedal - Csak egy szerelmesfilm
Rózsaszín romantika helyett sötét rejtélyek a vásznon. A dán rendező, Ole Bornedal rendhagyó módon remekel: a film jóval több, mint amit a címe sejtet!
Bollywood Magyarországon
Indiai Filmfesztivál volt az Örökmozgóban
Ez nem elírás, ez Bollywood. És ez a „B”, ez bizony évente közel ezer filmet jelent, továbbá táncot és éneket, rengeteg színt és forgatagot, és hatalmas szerelmeket. Vagyis azt, hogy Indiában járunk, legalábbis India filmvilágában.
Friss emberhús Dániából
Anders Thomas Jensen - Zöld hentesek
Ha nem történne jópár – leginkább gyilkosságnak nevezhető – haláleset, tulajdonképpen azt is mondhatnánk, hogy ez egy kedves vígjáték. Annyit így is megkockáztathatunk, hogy filmünk vígjáték – dán szájízzel.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés