bezár
 

Felhasználói adatlap

Stermeczky Zsolt Gábor által feltöltött cikkek:

Y.EAST-tábor, avagy közelebb a fagyhalálhoz
A Zsámbéki Színházi Bázison immár harmadjára megtartott Y.EAST színházi fesztivált idén két dolog jellemezte a leginkább. A hideg időjárás és a barátságos, táborias résztvevői létszám. E sorok szerzője saját könyve bemutatója okán volt vendég a négynapos fesztiválon, és mellékesen rögzítette az eseményeket.
Többdimenziós bizalomjáték
Tele van váratlan meglepetésekkel a belgiumi Alexander Vantournhout és Bauke Lievens Raphaël című produkciója, mégis úgy mutatja be a bizalom és a kiszolgáltatottság érzését, hogy egy pillanatig sem válik ijesztővé.
Múlt, jelen és Európa koldusai
Novák Eszter aktuális Koldusopera-rendezése John Gay 1728-as Ős-Koldusoperáját használja kiindulási pontként, miközben a brechti klasszikust sem felejti el teljesen. Az így született végeredmény az SZFE negyedéves zenés színész osztályának előadásában egy ízig-vérig mai állásfoglalás.
Férfiak és nők védtelen kertje
Boross Martin rendezése, a Védett férfiak kertje a szexuális erőszak különböző aspektusairól szól. Ugyanakkor a sok lehetséges értelmezés közül mégis kiemelkedik kettő: a férfiak ellen nők által elkövetett erőszak, illetve az utóbbi időben közéleti témává vált – bár jóval a próbaidőszak kezdete után kirobbanó – színházi zaklatások ügye.
Szeretet, túlzások nélkül
Lackfi János Hinták című drámáját Galgóczy Judit rendezte meg a Zsámbéki Színházi Bázison. A tavaly nyáron debütáló produkció idén januárban az Erzsébetligeti Színházban vendégeskedett. A végeredmény egy pofátlanul tökéletes, mindenfajta felesleges pátosztól mentes, nagyívű előadás az emberi kapcsolatok szépségéről.
Játékosság - Realizmus 2:1
Vadász Krisztina egyetemi hallgató egy apa és lánya találkozását rendezte meg a Bethlen Téri Színház és a Manna közös produkciójában. A Viszontlátás magán viseli az érzékeny alapanyagok minden nehézségét és könnyedségét: a nehézkes realizmust és a felszabadító játékosságot felváltva.
A férfi néző esete a nézett nőkkel
Szabó Veronika Queendom című produkciójában hét nő próbál megmutatni valamit abból a világból, amelyben a nőiséget a férfitekintet és az előre legyártott ideálok határozzák meg. Jelen helyzetben pedig a legfőbb kérdés, hogy mit kezd mindezzel egy olyan néző, aki történetesen férfi.
Amiről nem lehet beszélni
Denis Diderot Az apáca című művének első magyarországi bemutatóját tartotta meg a Dollár Papa Gyermekei a Trafó nagyszínpadán. És bár a társulat sajátos formanyelvére éppen a nagyszínpad mint helyszín jelent potenciális veszélyforrást, a végeredmény ezzel együtt is szerethető és izgalmas.
Eltitkolt félelmeink repülő cirkusza
Az RS9 Színházban bemutatott Folyóügy a lehető legszebb módon folytat Monty Python-i hagyományokat, miközben azzal is tisztában van, hogy az általa bemutatott világ akár a valóság is lehetne. Ez utóbbi állítást azonban a sajátos műfajmegjelölés -#magyarvalóság egy felvonásban - dacára sem tolják bántóan túl, nem válik egyoldalúan demagóg, moralizáló keservvé. A néző elsősorban szórakoztató görbe tükröt kap, ez pedig épp így van rendjén.
Kell jó végnek lenni
Az ellentétek dinamikája működteti Zsótér Sándor Szecsuáni jólélek-rendezését, amely Szerelemáru címmel fut a Színművészeti harmadéves koreográfus-rendező szakos osztályának előadásában. Bár az előadáson belüli váltott szereposztás ezúttal némileg zavaró lehet, az epikus színház nagyszerűsége a fizikai színház eszközhasználatával is beigazolódik.
Eljátszani a valóságot
Az RS9 Színházban bemutatott Szürke kertek megtörtént esetet dolgoz fel: az 1975-ös Grey Gardens című dokumentumfilmet viszi színpadra, és bár filmhűsége okán úgy tűnik, mintha ezzel keveset vállalna, mégis első sorban színházi minősége miatt szerethető.
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés